تبلیغات
آموزش شنا - آمادگی جسمانی در شنا
 
دوشنبه 14 فروردین 1396 :: نویسنده : یاس جوان
اهداف تنظیم یک برنامه آمادگی جسمانی برای شنـا تنظیم برنامه بهبود روشهای شنا برای افزایش سرعت بطور کلی برای شنا فوایدی مطرح می شود که از مهمترین آنها می توان به افزایش استقامت قلبی ـ عروقی، انعطاف پذیری و کنترل وزن اشاره کرد. برای رسیدن به سطوح مختلف سازگاری باید به متغیرهای تکرار و زمان اشاره کرد و در چارچوب دامنه ضربان قلب هدف به تمرین شنا پرداخت. در انجام برنامه تمرین باید اجزاء آن را مورد نظر قرار داد و بر اساس آن تمرینات را برنامه ریزی کرد. گرم کردن، کشش، تمرینات هوازی، بهبود نیروی ... ادامه مطلب ...
آمادگی جسمانی در شنا

اهداف
تنظیم یک برنامه آمادگی جسمانی برای شنـا تنظیم برنامه بهبود روشهای شنا برای افزایش سرعت
بطور کلی برای شنا فوایدی مطرح می شود که از مهمترین آنها می توان به افزایش استقامت قلبی ـ عروقی، انعطاف پذیری و کنترل وزن اشاره کرد. برای رسیدن به سطوح مختلف سازگاری باید به متغیرهای تکرار و زمان اشاره کرد و در چارچوب دامنه ضربان قلب هدف به تمرین شنا پرداخت. در انجام برنامه تمرین باید اجزاء آن را مورد نظر قرار داد و بر اساس آن تمرینات را برنامه ریزی کرد.

گرم کردن، کشش، تمرینات هوازی، بهبود نیروی عضلانی و سرد کردن از اجزاء برنامه تمرین به شمار می روند، که هر کدام دارای ویژگیهایی به شرح زیر هستند:

1) گرم کردن
بایدحدود 10-5 دقیقه یا 15-20 درصد برنامه تمرینی را شامل شود. گرم کردن می تواند شامل پیاده روی، دویدن آرام و یا شنا با شدت کم باشد.
2) کشش
از دردهای عضلانی پیشگیری می کند. باعث افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت می شود.
3) برنامه تمرینات هوازی
اگر برنامه هوازی با ضربان قلب آستانه، دست کم به مدت 15 دقیقه انجام شود نتیجه بهتری دارد. برنامه تمرین 70-50 درصد برنامه کار و مسافت مورد نیاز را در بر می گیرد.
4) برنامه بهبود نیروی عضلانی
شدت تمرینات مقاومتی به طور مستقیم با سرعت و افزایش سطح حرکت، ارتباط است . برای آنکه سرعت و سطح حرکت افزایش یابد، باید از تجهیزات گوناگون استفاده کرد (استفاده از تجهیزات مقاومتی برای مبتدیان توصیه نمی شود) در تمرینات از تجهیزات و امکاناتی که فقط برای شنا طراحی شده­اند استفاده گردد. در زمان شنا از یک گروه عضلانی باید استفاده کرد. در اوایل تمرین عضله های بزرگ را باید در تمرین درگیر کرد. در تمرینات مقاومتی به تقویت بالا تنه، اندام میانی و پایین تنه بپردازید.
5) سرد کردن
اغلب 10-5 دقیقه یا 10 درصد تمرینات را در بر می گیرد تمرینات دوره سرد کردن همانند گرم کردن است.



نوع مطلب :
برچسب ها : فیزیک بدنی دذر ورزش شنا،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 22 خرداد 1398 05:50 ب.ظ

Yesterday, while I was at work, my sister stole my apple ipad and tested to see if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with someone!
یکشنبه 15 مرداد 1396 06:57 ب.ظ
Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple adjustements would
really make my blog shine. Please let me know where you got your design. Appreciate it
یکشنبه 15 مرداد 1396 03:35 ب.ظ
Its like you read my mind! You seem to know a
lot about this, like you wrote the book in it or something.
I think that you can do with a few pics to drive the message home
a bit, but other than that, this is magnificent blog. A great read.

I will definitely be back.
شنبه 14 مرداد 1396 03:27 ب.ظ
Just desire to say your article is as astonishing. The clearness in your post is
just excellent and i can assume you're an expert
on this subject. Well with your permission let me to grab your feed to
keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and
please keep up the gratifying work.
جمعه 6 مرداد 1396 06:47 ب.ظ
excellent issues altogether, you just received
a new reader. What might you recommend about your put up that you made some days ago?
Any certain?
دوشنبه 21 فروردین 1396 09:33 ب.ظ
It's wonderful that you are getting ideas from this paragraph as well as from
our discussion made at this time.
چهارشنبه 16 فروردین 1396 05:45 ب.ظ
مطالبتون عالیین
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آموزش شنا
شنا کردن را در وبگاه ما یادبگیرید
درباره وبلاگ

آموزش انواع شنای کرال سینه ، کرال پشت ، قورباقه ، پروانه و شنای آزاد

مدیر وبلاگ : یاس جوان
نویسندگان
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :