تبلیغات
آموزش شنا - آموزش برگشت سالتو در شنا
 
دوشنبه 23 اسفند 1395 :: نویسنده : یاس جوان
شناگران پیشرفته حتماً باید در مسابقه‌ها و هنگام تمرین طبق مقررات با برگشت سالتو به مسابقه ادامه دهند. برای آماده شدن برای این حركت باید قبل از انجام حركت، چرخشی كه به آن در ژیمناستیك چرخش غلط جلو پا جمع گفته می‌شود را خوب انجام دهید. قبل از كسب مهارت بعد از چرخش فكر می‌كنید سرتان گیج می‌رود و یا این كه در هنگام چرخش مقداری آب به داخل بینی‌تان می‌رود و شما را آزار می‌دهد لذا ممكن است با این مشكلات از فرا گرفتن سالتو منصرف شوید. آنچه باعث می‌شود كه سالتو مشكل به نظر برسد این ... ادامه مطلب ...
آموزش برگشت سالتو در شنا
شناگران پیشرفته حتماً باید در مسابقه‌ها و هنگام تمرین طبق مقررات با برگشت سالتو به مسابقه ادامه دهند. برای آماده شدن برای این حركت باید قبل از انجام حركت، چرخشی كه به آن در ژیمناستیك چرخش غلط جلو پا جمع گفته می‌شود را خوب انجام دهید. قبل از كسب مهارت بعد از چرخش فكر می‌كنید سرتان گیج می‌رود و یا این كه در هنگام چرخش مقداری آب به داخل بینی‌تان می‌رود و شما را آزار می‌دهد لذا ممكن است با این مشكلات از فرا گرفتن سالتو منصرف شوید.

آنچه باعث می‌شود كه سالتو مشكل به نظر برسد این است كه شناگر باید دو نوع چرخش داشته باشد: یكی چرخش به داخل كه به طور كامل و دیگری چرخش ۱۸۰ درجه به پهلو كه موقعیت بدن به حالت شنا برگردد و تركیب این دو چرخش و فشاری كه هم زمان با آن باید در لحظه تماس پا به دیواره وارد شود كار را كمی دشوار می‌سازد. لذا لازم است مربی مرحله به مرحله قسمت‌های مختلف را تمرین و تركیب نماید تا هماهنمگی لازم جهت اجرای كلیهٔ قسمت‌ها در یك لحظه كسب شود و حتی چندین بار مربی باید این حركت را برای كارآموز اجرا كند، چون دیدن در یادگیری این حركت خیلی مهم است.
مراحل مختلف سالتوی كرال سینه
    در فاصلهٔ ۱۰۰ الی ۲۰۰ سانتیمتری سر از دیواره استخر (بسته به اندازهٔ بدن و قدرت دست‌های شناگر) آخرین كشش دست انجام می‌شود.

آموزش برگشت سالتو در شنا
    شناگر به دیواره استخر نگاه می‌كند كه آیا این جا سالتو را شروع كند یا پس از یك كشش دیگر.
    در حالی كه تصمیم به سالتو گرفت، دست چپ نباید از آب خارج شود، بلكه در كنار بدن قرار می‌گیرد و دست راست كارش را ادامه می‌دهد تا به كنار بدن برسد. پاها به سمت بالا حركت می‌رود تا در مرحله بعد به سمت پایین ضربه بزند در این حال حركت دست به بدن متصل شده و به گردش بدن كمك می‌كند.

آموزش برگشت سالتو در شنا
    سر از قسمت گردن به طرف داخل بدن خم می‌شود، كف دو دست طوری می‌چرخد كه رو به كف استخر باشد و پاها به هم چسبیده و از قسمت زانو خم می‌شوند.

    بدن از حالت افقی به روی آب خارج شده زیرا از گردن و كمر خمیدگی افزایش یافته هر دو دست حالت قبل را دارا است و به پایین فشار وارد می‌آورد پاها به قسمت پایین زده می‌شود تا باسن بالا بیاید.


    بدن از ناحیه ران خمیدگی بیشتری می‌یابد در این حالت بدن متمایل به توقف در حركتش می‌شود چون مقاومت حاصل از خم شدن بدن در آب باعث آن می‌گردد اگر سرعت حركت شناگر به اندازهٔ كافی باشد همین سرعت و خم شدن سر و كمر عامل مهمی در چرخش شناگر خواهد بود. در شكل مقابل دست چپ از آرنج خمیده می‌شود و آب را به سوی سر می‌كشاند.
    در حالی كه لگن از خط سر عبور می‌كند دست چپ هنوز آب را به سمت سر می‌كشد كه این حركت به چرخش بدن شناگر كمك می‌نماید كف دست راست به سمت داخل متمایل شده و باعث چرخش بدن حول محور طولی خود می‌گردد پاها دقیقا به طور مستقیم از بالای سر آورده نمی‌شوند.

آموزش برگشت سالتو در شنا
    در حالی كه پاها به طور كامل از آب خارج هستند به طرف بالا و عقب به سمت دیواره استخر پرتاب می‌شوند و این موقعی است كه كشش دست به سمت سر نیز كارش پایان یافته‌است. شناگر در این حالت باید بدون این كه تأخیری در كل حركت ایجاد كند به سمت پهلو بچرخد.
    چرخش عمومی شناگر كامل شده و شناگر باید خودش را در موقعیتی قرار دهد كه بتواند به دیواره استخر فشار وارد سازد. دست‌ها دوباره در حال لمس كردن یكدیگرند وبه سمت جلو درحركتند و چرخش به سمت پهلو ادامه دارد
    پاها در حال فشار به دیواره استخر هستند و این كار با باز شدن مفاصل زانو صورت می‌گیرد، در عین حال مفاصل آرنج‌ها با باز شدنشان دست‌ها را به سمت جلوی بدن می‌كشند.


    در مرحله آخر فشار پا به دیواره استخر كه با باز شدن مفصل مچ پا همراه است، شانه‌ها در آخرین مرحله چرخش حول محور طولی بدن هستند، بازوها كشیده و سر در بین آنها قرار گرفته و بدن در حالت كاملا كشیده بر روی آب سر می‌خورد.

آموزش برگشت سالتو در شنا
    شناگر باید بدنش را نسبت به عمق آب تنظیم نماید و این كار توسط هدایت دست‌ها صورت می‌گیرد.آموزش شنا بدین روش كه با گرفتن دست و سر به سمت بالا، بدن در عین سر خوردن به سطح آب نزدیك می‌شود. چنانچه زیاده از حد در عمق آب باشد با یك یا دو ضربه پا بدن را به سطح آب نزدیك می‌سازد و اگر در عمق صحیح قرار داشته باشد شروع به ضربات پا و كشش می‌نماید.



آموزش برگشت سالتو در شنا  
برچسب‌ها: ">،




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 22 خرداد 1398 04:50 ب.ظ

What a stuff of un-ambiguity and preserveness of valuable knowledge about unexpected feelings.
یکشنبه 4 تیر 1396 09:30 ب.ظ
core از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن مناسب ابتدا آیا واقعا نشستن درست با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر جملات شما در واقع موفق به من مؤمن متاسفانه تنها برای کوتاه در
حالی که. من با این حال کردم مشکل خود را
با فراز در مفروضات و شما ممکن است را سادگی به پر همه کسانی شکاف.
که شما که می توانید انجام من خواهد قطعا تا پایان در
گم.
سه شنبه 22 فروردین 1396 05:28 ق.ظ
This website was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me.
Thanks a lot!
شنبه 12 فروردین 1396 12:03 ب.ظ
Excellent way of telling, and fastidious article to take facts regarding my presentation subject, which i am
going to deliver in institution of higher education.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آموزش شنا
شنا کردن را در وبگاه ما یادبگیرید
درباره وبلاگ

آموزش انواع شنای کرال سینه ، کرال پشت ، قورباقه ، پروانه و شنای آزاد

مدیر وبلاگ : یاس جوان
نویسندگان
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :